Thursday, September 1, 2016

Aktiviti Hari Merdeka : Sukan Berenang

Sempena hari Merdeka, saya sekeluarga agak tidak gemar nak jalan-jalan di Bandar Johor Bahru. Kami tidak tahan dengan sesak dengan trafik, orang2 luar negara (Nepal, Myanmar dan lain-lain) dan cuaca panas tak menentu. Penyelesaiannya, kami sekeluarga sepakat rancang aktiviti berenang. Baik muda atau tua, kami memang pantang tengok air biru macam ni. Atas permintaan ahli keluarga saya yang lain, saya hanya boleh kongsikan gambar ini sahaja. Saya minta maaf.


Berenang adalah perkara biasa dalam keluarga saya, Sejak daripada kecil lagi kami sudah didedahkan dengan sukan air. Tetapi hanya adik bongu saya sahaja yang serius dalam sukan renang ini dan dia pun sudah mempunyai kerjaya sebagai 'Swimming Instructor'. Saya pula lebih suka seni, berenang hanya sekali-sekala sahaja. Dalam keluarga saya, ada Hiperactive dan Autisme, ternyata sukan air ini dapat meredakan sifat agresif mereka. Jadi, jika ada sesiapa diluar sana (KL & JB) yang ingin mendapatkan khidmat 'Swimming Instructor', boleh hubungi saya melalui ruang comment dibawah.

No comments:

Post a Comment

Cabut Gigi

Ok, aku baru lepas cabut gigi tadi. Sakit semasa kena suntikan bius. Lepas tu, kebas dan tak rasa apa-apa. Doktor pun buat kerja sambil memb...