Sunday, May 10, 2020

Sekadar Luahan Hati

Hari ini, aku teringat kata-kata dari Pensyarah aku dari Politeknik. Aku bertembung dengannya ketika hari terbuka sekolah pada tahun lepas. 
Pensyarah : So? Awak buat apa sekarang? 
Aku : Graphic designer kat Kilang.... 
Pensyarah : Kilang? Any artwork saya boleh tengok? 
Aku tunjukkan gambar - gambar artwork aku dalam phone. Raut wajahnya seperti tidak berpuas hati. 
Pensyarah : Kin, saya yang bagi awak markah. Saya tahu potensi awak ditahap mana. Saya tak tahu samada saya silap bagi markah atau tidak. 
Seperti satu das tembakan tusuk ke dalam jiwa aku apabila aku dengar ayat tu. Dia kecewa dengan aku. Dan aku pun kecewa dengan diri aku. Aku rasa seperti tidak berguna. Pada masa yang sama, aku juga teringat kemalangan-kemalangan yang menimpa aku semasa aku kecil dahulu. Kenapa tidak satu pun yang meragut nyawa aku? Tiba-tiba aku rasa seperti tidak bersyukur pula. Aku gagal kawal perasaan aku. Dan aku luahkan ke dalam blog yang mungkin hanya 1 per 2 juta orang saja yang ingin baca. Orang yang baca tu pulak bukan orang Melayu. Ah! Sudah!

No comments:

Post a Comment

Bebaskan Aku (in progress)

Ku ingin terbang..... Bebas.... Ke langit.... Yang luas... Bagaikan burung... Terkurung.... Di sangkar..... Termenung.... Mengharapkan simpa...