Tuesday, January 28, 2020

Aku, Si Makhluk Asing

Aku,
Makhluk asing diatas bumi aku sendiri,
Amat berbeza dengan manusia disekelilingku,
Bukan kerana wajahku tetapi permikiranku.

Aku,
Sering kali bersendirian,
Sehingga sikap itu normal bagiku,
Dan apabila berkeramaian, itu janggal bagiku.

Disaat aku didalam dunia aku sendiri,
Aku menjadi tumpuan seseorang,
Dia mendekatiku, tanya namaku...
Dan aku masih ingat dia menghadiahkanku,
sebingkai gambar aku dan dia,
Sahabat selamanya...

Sepuluh tahun bersahabat,
Setiap minggu menulis surat,
Jarak jauh tapi hubungan kami erat,
Aku dan dia tiada apa yang tersirat.

Kami bergaduh,
Kemudian saling menasihati,
Sering ejek-mengejek,
Sering juga memberi kata-kata semangat,
Ada juga selisih faham,
Namun kami cepat bertoleransi,
Kami begitu serasi sekali,
Kebahagian cinta yang begitu indah,
Aku rasa hidup,
Kerana dia sentiasa ada disisiku,

Kini,
Dia sudah tiada,
Dia sudah ada kehidupan yang lebih indah,
bersama insan tercinta.

Aku,
Makhluk asing semula diatas bumi aku sendiri,
Halimunan di khalayak ramai,
Tiada siapa yang bertanya nama....

No comments:

Post a Comment

Bebaskan Aku (in progress)

Ku ingin terbang..... Bebas.... Ke langit.... Yang luas... Bagaikan burung... Terkurung.... Di sangkar..... Termenung.... Mengharapkan simpa...