Tuesday, April 17, 2018

Tak de la Lawa Sangat.....

Leganya apabila dapat meluahkan segala benda yang terpendam dalam blog ni. Rasa macam dapat menjerit diatas sebuah bukit tanpa ada gangguan apa-apa. Tak ada orang sound balik, "Hoi! Gila ke pe?!"

Cakap pasal sound-sound ni, aku teringat apa yang berlaku pada aku tadi. Kejadian berlaku ketika nak balik. Di kilang aku, waktu orang office balik biasanya akan bertembung dengan budak-budak operator. Macam biasa aku berjalan sambil senyum (bukan senyum mengurat, senyum biasa je, tak mesra sangat, tak sombong sangat). Tiba-tiba aku terdengar, "Tak de la lawa sangat..." Sangat dekat dengan telinga aku. Aku perhatikan budak-budak tu berlalu pergi.

Makin aku tersenyum. Aku tak sakit hati pun. Adakah ayat itu ditujukan kepada aku? Entahlah aku pun tak tahu. Wallahu alam. Mungkin ini balasan dosa / ujian untuk aku. Terus-terang, aku rasa tenang dan kelakar. Cepat-cepatlah matang adik-adik oi. Aku doakan untuk korang. 

No comments:

Post a Comment

Cabut Gigi

Ok, aku baru lepas cabut gigi tadi. Sakit semasa kena suntikan bius. Lepas tu, kebas dan tak rasa apa-apa. Doktor pun buat kerja sambil memb...