Tuesday, June 3, 2014

Tekanan Darah Rendah 2

Pada hari Jumaat, 30/5/2014.
Aku jatuh sakit lagi pada minggu yang sama. Kali ini di pejabat. Pejabat aku biasalah berhawa dingin, tetapi kali ini aku benar-benar tidak tahan hawa dingin 27 darjah celsius itu. Lalu aku bersembunyi di bawah meja, sambil menggigil kesejukan. Satu kerja rakan-rakan pejabat cari aku, akhirnya jumpa juga aku di bawah meja. Aku dibenarkan berehat di pantry, macam serangan Hypotension yang sebelum ini cuma aku tak pengsan saja. Tidak lama kemudian, kakak dan ayah sampai. Aku terus dihantar ke hospital. Di hospital inilah ketahanan badan aku benar-benar teruji, sampai sahaja di bahagian kecemasan, aku dikehendaki baring di atas katil, kemudian dikehendaki kumpul air kencing, kemudian aku kena cucuk jarum pula, 2 tempat, 1 di bahu, 1 lagi di belakang tapak tangan. Baru aku dibenarkan tidur. Tidur pun tak lena sebab aku amat kesejukan dan juga bekas cucukan jarum membuatkan aku tidak selesa. Bagaimanapun aku cuba tidur, tidur, tidur, tidur, dan ahli keluarga aku pun sampai. Walaupun dalam keadaan kabur, aku dibenarkan keluar hospital. Aku dinasihatkan supaya makan lebih banyak, Insyallah aku makan dengan lebih banyak. Sampai di rumah, anak aku minta dukung dan aku pun dukung, masuk bilik, jumpa katil, dan lepas itu aku tak ingat apa-apa lagi dah.......yang aku tahu, bangun pagi, tengok cermin, dan muka aku penuh dengan dakwat pen.

*P/S: Penyakit itu Penghapus Dosa.

No comments:

Post a Comment

Cabut Gigi

Ok, aku baru lepas cabut gigi tadi. Sakit semasa kena suntikan bius. Lepas tu, kebas dan tak rasa apa-apa. Doktor pun buat kerja sambil memb...