Saturday, April 25, 2020

Terganggu

Sakit kepala aku datang lagi. Puas aku cuba lelapkan mata, namun gagal juga. Apa yang mengganggu fikiran aku?  Bayangkan kepala dan otak kamu itu radio. Ada lagu yang sentiasa bermain, ada DJ radio yang sentiasa bercakap. Puas kamu cuba cari suis untuk tutup tapi tak juga jumpa. Begitulah yang aku alami selama ini. Selama 24jam sehari, 7hari seminggu. Sebab itu jika ada orang bertanya soalan kepada aku secara spontan, aku susah nak menjawab soalan tersebut. Aku susah nak fokus pada soalan yang diajukan dan aku juga susah nak fokus pada jawapan yang ingin ditujukan. Jangan ajak aku berdebat. Sudah tentu aku kalah. Jangan ajak aku berbual jika ada niat jahat di hati. Kerana sakit hati sukar untuk diubati. Ada yang kata aku mengalami gangguan mental, ada juga yang terus terang cakap aku gila. Mereka tidak mengalami apa yang aku alami. Mereka tidak rasa, apa yang aku rasa. Jangan hairan jika aku melakukan sesuatu yang luar biasa. Suatu masa. Suatu saat. Suatu hari nanti yang aku sendiri berharap ia akan berlaku. Sesuatu yang baik, indah dan bahagia. Sepertimana, mana-mana manusia impikan. 

No comments:

Post a Comment

Bebaskan Aku (in progress)

Ku ingin terbang..... Bebas.... Ke langit.... Yang luas... Bagaikan burung... Terkurung.... Di sangkar..... Termenung.... Mengharapkan simpa...