Thursday, March 21, 2019

Cita-cita di Akhirat

Aku amat sibuk kebelakangan ini
Perasaan aku bercampur-baur sekali
Banyak benda aku kena fikir
Banyak benda juga aku terlupa nak buat

Aku rasa begitu lemah sekali
Mereka melihat aku sebagai insan yang bermotivasi
Walhal kehidupan aku sendiri penuh dengan kontroversi

Apa yang aku buat sekarang, membuatkan aku berfikir.
Apakah yang aku akan buat pada masa akan datang?

Selagi rezeki yang aku dapat ini Halal
Selagi aku tidak mengganggu kehidupan orang lain
Selagi hal keperluan keluargaku, aku laksanakan
Selagi solat 5 waktu, aku tunaikan
Selagi ada peluang membuat kebaikan, aku buat
Selagi masih ada kasih sayang dalam kekeluargaan dan persahabatan, aku hargai

Aku rasa...
Apa yang aku buat...masih belum cukup
Masih banyak perkara yang perlu aku belajar
Banyak lagi kekurangan yang ada pada diriku
Dosa lagi berat dari pahala
Cahaya lebih malap berbanding kegelapan

Aku takut, risau dan sedih
Akan ibadah yang aku buat selama ini
Masih cukup atau tidak
Demi mencapai cita-cita Syurga di Akhirat.

4 comments:

Cabut Gigi

Ok, aku baru lepas cabut gigi tadi. Sakit semasa kena suntikan bius. Lepas tu, kebas dan tak rasa apa-apa. Doktor pun buat kerja sambil memb...