Wednesday, February 11, 2015

Bos Mithali

Suatu pagi yang hening di pejabat. Selepas ‘Briefing’ dengan Bos Besar.

Bos : Sebagai pereka grafik, awak perlu mempunyai daya kreativiti yang tinggi. Saya percaya awak boleh lakukan.
Aku : Insyallah, tuan.
Bos : Saya tak nak dengar perkataan tu, saya nak dengar perkataan lain.
Aku : Err...Subhanallah?
Bos : Saya nak awak cakap boleh, boleh?
Aku : Insyallah, boleh.
Bos : Saya nak dengar perkataan yang betul-betul meyakinkan.
Aku : Erm, Innalillah wa inna lillahirajiun...

Bos Besar terdiam, aku pun cuak. Masa ini dua perkara yang terlintas difikiranku; samada aku dipecat atau dibaling kasut.

Bos : Awak keluar, saya nak bertaubat jap.

Fuh! Lega, Alhamdulillah....

No comments:

Post a Comment

Cabut Gigi

Ok, aku baru lepas cabut gigi tadi. Sakit semasa kena suntikan bius. Lepas tu, kebas dan tak rasa apa-apa. Doktor pun buat kerja sambil memb...