Monday, April 21, 2014

Aku dah Semakin bukan Diri Aku yang dulu.....

  1. Aku dah semakin suka tumbuh-tumbuhan, kalau dulu pijak tanah pun aku dah geli. Tapi sekarang aku dah mula bercucuk tanam. Mak aku pun hairan, tiba-tiba aku pegang cangkul, tanam serai, daun sup, dan pokok bunga wangi (tak tahu nama). Setakat ini, aku main tanam saja apa-apa yang boleh membuahkan hasil. Menanam pokok membuatkan aku tenang, mungkin ketika aku bercucuk tanam, aku mendapat bekalan oksigen yang SEGAR dari tumbuh-tumbuhan ini. OKSIGEN, Inilah yang sepatutnya dipanggil terbaik dari ladang.
  2. Sejak dah ada anak, aku suka menghabiskan masa di rumah. Aku dah tak workaholic lagi dah. Aku semakin faham hati dan perasaan Ibu & Ayah aku. Kalau boleh, hari-hari aku nak tengok Ibu & Ayah, dan Anak aku. Tengok muka diorang lama-lama, kalau boleh aku nak minta maaf sekali. Banyak sangat dah kesalahan aku buat pada diorang selama ini. Bila aku tengok diorang ini lama-lama, baru aku sedar. Aku tak perlukan PAKWE pun. BOYFRIEND adalah bukan satu keperluan. IBU & AYAH aku adalah keperluan aku selama ini.
  3. Dulu aku adalah seorang Kaki Wayang. Terus-terang aku boleh tengok wayang seorang diri di panggung wayang. Malang sekali, ada yang anggap aku Kaki Karaoke. Aku bukan Kaki Karaoke! Ok! Aku cuma seorang Kaki Wayang, sampai perkembangan cerita Fast & Furious, aku ambil tahu dengan betul-betul serius. Tapi, sekarang tengok TV pun aku dah tak larat. Paling-paling pun tengok berita atau cerita kartun. Tengok cerita kartun sikit, aku dah boleh ketawa dekah-dekah tu...kalah anak aku. 
  4. Aku dah semakin faham kenapa aku hidup di Dunia ini. Aku perlu teruskan hidup di Dunia, kerana aku akan hidup di Akhirat buat selama-lamanya. Ini semua kerana Allah s.w.t, Dia adalah segalanya. Dia menyayangi ku selama ini. Tetapi aku tidak sedar ketika itu, malah aku berpaling daripada-Nya. Sekarang Dia-lah yang menyelamatkan aku daripada kecelakaan yang menimpa aku selama ini. Solat, Puasa, Al-Quran, dan Malaikat, jangan sesekali dipandang remeh. Cukuplah...segala yang aku buat selama ini. Aku bertaubat. Aku jijik dan malu dengan aku yang dulu. Hidup di Akhirat buat selama-lamanya.....aku tidak tahu samada aku akan hidup di Syurga atau Neraka.

Hebat . Bebas . Syukur

Sejak dia tinggalkan aku Aku menangis tak berhenti Makan minum pun tak menentu Berat badan cecah tiga puluh lima kilogram Kawan aku Ni...