Tuesday, May 2, 2023

Tak akan ada sesiapa yang baca

Semasa aku tengah buat kerja, otak aku ligat berkata-kata.

Semasa aku nak menulis apa yang otak aku kata-katakan tadi, hilang pula semuanya.

Bagaikan awan menghilang dibalik mentari.

Sebenarnya, telinga aku ni masih terngiang-ngiang teringat kata-kata mak aku.

Kata-kata yang downkan semangat aku.

"Kin, Kin dah tua, Kin tahu kan?"

"Kin nak buat apa lagi? Kin belajar tak tinggi,"

"Kin nak buat apa-apa, buatlah, mak tak tahu apa-apa,"


Aku tak nak ingat, aku nak lupakan. SEBAB. Aku sakit hati. SEBAB. Apabila berkumpul dengan saudara-mara, mak aku tak habis-habis bercerita tentang adik aku yang sedang mendapatkan PHD. Dari bermulanya majlis dan berakhirnya majlis, itu sajalah ceritanya. 

Mak aku dah tua, fikirannya pun amat tua. Kalau dia fikir A itu bagus, jadi sampai bila-bila pun A itu bagus, sampailah dia meninggal dunia suatu hari nanti. Walhal, dia tak tahu B, C, D, E, F dan yang lain-lain itu ada yang lebih bagus.

No comments:

Post a Comment

Bebaskan Aku (in progress)

Ku ingin terbang..... Bebas.... Ke langit.... Yang luas... Bagaikan burung... Terkurung.... Di sangkar..... Termenung.... Mengharapkan simpa...