Saturday, March 11, 2023

Tujuan

Sejak ku berlari ke alam fantasi,
Dunia ku penuh berseri bagai realiti,
Bila ku mencelik, hati ku berdetik,
Dunia ku berdiri ini hanya penuh fasik,
Ku akui....
Hidup ku terumbang-ambing,
Berlayar dalam gelap....
Mencari hakiki...
Aku bukan diriku...
Bukan seperti dahulu...
Seperti yang kau karang...
Di dalam diari...

Ku masih mencari, erti hidup ini,
Apa tujuan hidup ku yang sesingkat ini,
Kejap ku begini, kejap ku begitu,
Ku masih banyak berfikir, jiwa ku celaru,
Ku akui....
Hidup ku terumbang-ambing,
Berlayar dalam gelap....
Mencari hakiki...
Aku bukan diriku...
Bukan seperti dahulu...
Seperti yang kau karang...
Di dalam diari...
Adakah kau sedar....
Kau juga seperti aku....
Berlayar dalam gelap....
Mencari tujuan hidup... tujuan hidup 

Sudah ku berlari, keluar dari mimpi,
Melihat sendiri rasa pedih onak duri,
Biar ku rasai, makin ku hargai,
Dunia sesingkat ini hanya mimpi ngeri,
Ku akui....
Hidup ku terumbang-ambing,
Berlayar dalam gelap....
Mencari hakiki...
Aku bukan diriku...
Bukan seperti dahulu...
Seperti yang kau karang...
Di dalam diari
Adakah kau sedar....
Kau juga seperti aku....
Berlayar dalam gelap....
Mencari tujuan hidup... tujuan hidup...

Move...low...real slow... hear more your soul....3x

No comments:

Post a Comment

Bebaskan Aku (in progress)

Ku ingin terbang..... Bebas.... Ke langit.... Yang luas... Bagaikan burung... Terkurung.... Di sangkar..... Termenung.... Mengharapkan simpa...