Friday, July 24, 2020

30minit selepas waktu kerja.

30minit, hanya 30 minit sahaja. Setiap hari aku luangkan untuk buat apa-apa yang aku suka selepas waktu kerja. Tak kisahlah, menulis ke, melukis ke, mereka sesuatu ke, aktiviti-aktiviti yang aku suka ini sudah dapat menghilangkan stress kerja yang aku alami seharian.

Sekarang aku dah tak dapat nak buat aktiviti macam ni lagi. Sebab?.
1. Ada orang tumpang aku balik kerja, jadi aku tak boleh selfish tang masa ni. 
2. Kawan sekerja aku pun buat, apa yang aku buat ni. Diorang juga akui, stress hilang. Jadi aku dah tak ada private time. 
3. Kawan sekerja aku nak tahu apa yang aku buat. Terus terang, aku agak secretive orangnya. Aku tak selesa nak kongsi hobi.

Aku nak hilangkan stress je. Sebab tu aku perlukan 30minit sehari untuk jadi diri aku sendiri.

No comments:

Post a Comment

Bebaskan Aku (in progress)

Ku ingin terbang..... Bebas.... Ke langit.... Yang luas... Bagaikan burung... Terkurung.... Di sangkar..... Termenung.... Mengharapkan simpa...