Friday, July 9, 2010

Sedihnya Hati Ini.....

Aku menangis masa German kalah, mcm tak percaya diorang kalah. Aku semakin meminati pasukan German, terutama sekali Philip Lahm, pergerakan yang lincah, nakal tetapi bertanggungjawab menyelamatkan bola daripada jatuh ke pasukan lawan. Dia memang hebat. Merendah diri.

Kekalahan yang berlaku ini benar-benar mengingatkan aku tentang kejadian masa lalu.
Dimana aku menghabiskan masa, tenaga, dan duit untuk meperolehi sekelumit kejayaan, yang dipanggil 'A'. Aku tidak memperolehi 'A'. Aku sedih, kerana pensyarah seperti berat sebelah, kawan-kawan pula mengambil kesempatan, dan masalah kewangan yang tidak habis-habis mengganggu kehidupan harian.

Aku buat kerja kawan-kawan aku, supaya aku dapat beli makanan. Kerana diorang bagi upah. Aku pun lapar jugak. Pernah sekali badan aku menggeletar kelaparan tapi aku cuba bertahan. Akhirnya aku lemah, aku buat-buat tidur, aku tak nak sesiapapun risau tentang aku. Dan kerja aku pun tak siap.

Aku ada kelebihan, aku ada kekuatan, tetapi itu semua mudah saja dikalahkan dengan situasi yang tidak terduga.

Hebat . Bebas . Syukur

Sejak dia tinggalkan aku Aku menangis tak berhenti Makan minum pun tak menentu Berat badan cecah tiga puluh lima kilogram Kawan aku Ni...